مقالات

همه چیز درباره تزریق بوتاکس زیربغل

بوتاکس روشی است که در آن سم بوتولیوم به پوست تزریق می‌شود و کاربرد درمانی (پزشکی) و زیبایی دارد. یکی از کاربردهای محبوب آن کاهش تعریق بیش از حد در ناحیه زیربغل است. بوتاکس زیر بغل با مسدود کردن ماده شیمیایی تحریک کننده غدد عرق در بدن اثر می‌گذارد و بین ۴ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد و حتی ممکن است تا ۱۴ ماه هم اثرش باقی بماند.

تزریق بوتاکس از روش های غیر تهاجمی محسوب می شود

بنابراین عوارض جدی و خطرناکی ایجاد نمی کند اما آنچه در تزریق بوتاکس اهمیت دارد، انجام آن توسط یک پزشک متخصص، رعایت بهداشت و اصول کار است. در صورتی که به مراکز نامعتبر مراجعه کنید، امکان بروز عوارض جدی وجود دارد.

سردرد و حالت تهوع یکی از عوارض طبیعی پس از بوتاکس است که با گذشت مدتی بهبود پیدا می کند. البته احتمال بروز سردرد و حالت تهوع در تزریق بوتاکس زیر بغل بسیار پایین است. ممکن است پس از تزریق بوتاکس خارش و قرمزی ایجاد شود یا بدن شما نسبت به بوتاکس حساسیت داشته باشد. از آنجایی که پوست زیر بغل حساس است، با بروز همچنین علائمی هیچ اقدام خودکاری انجام ندهید و با پزشک مشورت کنید. بهترین راه برای پیشگیری از بروز حساسیت انجام تست حساسیت پیش از بوتاکس است.

عوارض جدی و خطرناک بوتاکس زمانی ایجاد می شوند که اصول کار رعایت نشود. عدم رعایت بهداشت و استریل نکردن وسایل به بروز عفونت در ناحیه تزریق ختم می شود. شوک آلرژی از دیگر عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل محسوب می شود. هنگامی که حساسیت شما نسبت به یک چیز بالا باشد، بدن از خود ماده ای تولید می کند که فشار خون پایین می آید و راه های تنفسی مسدود می شوند.

جهت اطلاع از قیمت بوتاکس و خرید کلیک کنید

 کاربرد بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل در واقع برای کاهش ترشح عرق و کنترل تعریق بیش از حد در این ناحیه استفاده می‌شود. براساس شواهد و آمار، بوتاکس ۸۲ تا ۸۷ درصد میزان تعریق زیربغل را کاهش می‌دهد. از کاربردهای بوتاکس زیر بغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل بوی بد و احساس راحتی
  • اعتماد بنفس فرد در فعالیت‌های روزمره افزایش می‌یابد.
  • مدیریت تعریق بیش از حد و رفع خارش و لکه‌های قهوه‌ای پوست

 

 

مراقبت‌های پس از تزریق

انجام توصیه های مراقبتی پس از تزریق بوتاکس باعث می شود تا نتایج بهتری دریافت کنید و احتمال عوارض نیز کاهش یابد.

  • از دست زدن به زیر بغل پس از تزریق بوتاکس بپرهیزید زیرا امکان دارد حساسیتی بروز پیدا کند یا مواد جابه جا شوند.
  • بهتر است تا ۱ هفته پس از تزریق بوتاکس زیر بغل به حمام نروید. سعی کنید برای مدتی پس از تزریق در استحمام از آب بسیار داغ استفاده نکنید.
  • برای شست و شوی زیر بغل خود حتماً از شوینده هایی استفاده کنید که با پوستتان سازگار است و ملایم هستند.
  • پس از تزریق بوتاکس زیر بغل برای مصرف داروهای خود حتماً با پزشک مشورت کنید.
  • از انجام ورزش و فعالیت هایی که باعث تعریق می شوند، اجتناب کنید.
  • برای کاهش تورم و درد از کمپرس یخ استفاده کنید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی زیر بغل قرار دهید.
  • سیستم ایمنی تاثیر زیادی بر روی روند درمان و بهبودی دارد. یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی، هیدراته نگه داشتن بدن است.

ماندگاری تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس از روش هایی است که هر چند وقت یک بار به تمدید نیاز دارد. به طور کلی ماندگاری بوتاکس معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه است اما مواردی وجود دارد که روی ماندگاری بوتاکس زیر بغل تاثیر می گذارند.

  1. تعداد تزریق: در صورتی که بوتاکس در مدت های مشخص شده تزریق شود، ماندگاری بیش تری از خود نشان می دهد. در واقع تکرار تزریق بوتاکس زیر بغل اعصاب و غدد مرتبط با تعریق را بیش از پیش فلج می کند و کاهش تعریق طولانی تر از قبل خواهد بود.
  2. ساختار بدن: ساختار بدن افراد با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این تفاوت فعالیت های روزانه و سبک زندگی افراد نیز با هم فرق می کند. از همین رو برخی افراد مانند ورزشکاران که فعالیت بیش تری دارند، زودتر از بقیه افراد نیاز به تمدید بوتاکس دارند.

بوتاکس زیر بغل برای چه کسانی مناسب نیست؟

تزریق بوتاکس به غدد عرق زیربغل برای افرادی که علت هایپرهیدروزیس آن‌ها بیماری زمینه‌ای است توصیه نمی‌شود. افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، اختلال انعقاد خون شدید دارند یا غدد عرق خود را با عمل جراحی برداشتند نباید بوتاکس زیربغل انجام دهند.

هرچند تاثیر بوتاکس روی زنان باردار و شیرده‌ مشخص نیست، اما بهتر است در صورتی که در دوران بارداری قرار دارید، یا به کودکتان شیر می‌دهید حتما از قبل به پزشک متخصص اطلاع دهید. افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی هم باید با مشورت پزشک این کار را بکنند.

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

قیمت بوتاکس

آمادگی برای انجام بوتاکس زیر بغل

پیش از اقدام برای بوتاکس تعریق بیش از حد زیر بغل بهتر است از چند روز قبل این ناحیه را شیو نکنید چرا که ممکن است بعد تزریق حساسیت پوستی ایجاد شود. ترجیحا لباس بدون آستین بپوشید. از چند روز قبل از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید چرا که باعث تشدید کبودی و خونریزی می‌شود.

بعد از بوتاکس زیر بغل میشه لیزر کرد؟

تا یک هفته بعد از بوتاکس زیربغل، انجام هرگونه درمان زیبایی مانند لیزر، میکرودرم یا الکترولیز ممنوع است. بهتر است فرصت کافی بدهید تا مواد تزریقی جذب شوند و بعد لیزر کنید. هرگونه دستکاری، فشار یا مالش در این ناحیه ریسک کبودی، عفونت، خارش و قرمزی پوست را تشدید می‌کند.

بوتاکس زیر بغل کی اثر میکند؟

چیزی نزدیک به ۳ روز طول می‌کشد تا بوتاکس شروع به اثرگذاری کند. البته بیشتر افراد از همان روز نخست بعد از درمان، تغییرات و اثرگذاری را حس می‌کنند. نتیجه و ماندگاری بوتاکس ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد

آیا بوتاکس زیربغل درد دارد؟

بوتاکس زیربغل با استفاده از سوزن‌های نازکی انجام می‌شود که ممکن است حین تزریق فقط کمی سوزش داشته باشند اما درد غیرقابل تحملی ندارند. هیچ برش جراحی در این روش نیست بنابراین زخم و جای زخمی هم نخواهد بود و کل پروسه بدون درد یا با حداقل درد انجام می‌شود. به علاوه اینکه با استفاده از بی حسی موضعی دیگر هیچ دردی احساس نمی‌شود.

 

مقالات جدید:

میکرونیدلینگ صورت چیست ؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *