جوانسازی پوست

آر اف فرکشنال چیست؟ کاربردها مزایا و عوارض

آر اف فرکشنال چیست؟ کاربردها مزایا و عوارض

آر اف فرکشنال چیست؟

یکی از جدیدترین فناوری‌­های ترمیم پوست و ضد پیری تکنولوژی آراف فرکشنال است که به طور ایمن و موثر پوست را به حالتی جوان­تر و درخشان­تر برمی­گرداند. برای پاسخ به این سوال که آر اف فرکشنال چیست باید گفت که  تکنولوژی RF یکی از موثرترین روش‌­های درمان و سفت کردن پوست است. این تکنولوژی یک راه ارگانیک برای بازسازی کلاژن و الاستین است که این بازسازی سبب صاف شدن و حجم گرفتن پوست می‌­شود که در نهایت پوستی صاف­‌تر و شفاف‌تر با چروک کمتر برای شما خواهد ماند.

 

کاربردهای فرکشنال RF

  1. 1. لیفت صورت وسفت‌تر شدن پوست
  2. 2. رفع اسکار های آکنه
  3. 3. جوانسازی پوست وکلاژن سازی پوست
  4. 4. قابل استفاده برای تمامی سطوح بدن
  5. 5. شفاف شدن
  6. 6. بسته شدن منافذ باز پوست
  7. 7. کمک به درمان آکنه فعال و روزاسه
  8. 8. اخیرا در درمان کراتوزپیلاریس(پوست مرغی )، آدنیت ساپوراتیو و تعریق بیش از حد کف دست وپا زیر بغل استفاده شده ونتایج خوبی بدنبال داشته است .
  9. 9. رفع اسکارهای ناشی از زخم، بریدگی ،تصادف و…. نیز کاربرد دارد .

10.درمان ترک‌ های پوستی شکم وبدن نیز نتایج مطلوبی داشته است .

آر اف فرکشنال چیست؟ کاربردها مزایا و عوارض

آر اف فرکشنال چیست؟ کاربردها مزایا و عوارض

سایر موارد درمان با آر اف فرکشنال چیست ؟

  • لکه‌­های پوستی ناشی از افزایش سن (Age spot)
  • آسیب­‌های پوستی مثل اسکار و جای زخم (scars)
  • پاک کردن جای جوش (Acne scars) (لیئک به صفحه جای جوش)
  • از بین بردن استریا یا علامت کشیدگی پوست (Stretch marks)

مراقبت ­های پیش از آر اف فرکشنال چیست ؟

  1. باید به خوبی پوست هیدراته شده باشد تا بتواند شرایط لازم برای RF را داشته باشد. مطمئن باشید به میزان کافی در چند روزی پیش از استفاده از دستگاه RF آب نوشیده­اید.
  2. حداقل دو هفته پیش از درمان با RF صبح و شب برای پوست خود یک برنامه پاکسازی و مرطوب کننده و استفاده از ویتامین C داشته باشید.
  3. به مدت حداقل چند هفته پیش از درمان با آر اف فرکشنال هیچ­گونه لایه برداری از پوست انجام ندهید. و اگر صورت خود را لیزر موهای زائد انجام داده­اید حداقل به پوست خود دو هفته زمان برای ترمیم بدهید سپس برای استفاده از RF اقدام کنید.
  4. اگر روی پوست خود زگیل یا تبخال یا هرنوع عارضه پوستی دیگری دارید حتما پزشک خود را مطلع سازید تا با درمان‌­هایی مثل کرم آسیکلوویر یا کرایوتراپی و درما‌ن‌­های مشابه آن ابتدا به درمان عارضه پوستی بپردازید سپس برای درمان با آر اف فرکشنال اقدام کنید.
  5. در روز درمان با RF نیز مطمئن شوید که مقدار زیادی آب (آبمیوه طبیعی) میل می‌­کنید تا همچنان هیدراته بمانید.
  6. از چند هفته تا یک ماه پیش از درمان با آر اف فرکشنال از برنز کردن پوست خود با خورشید یا سولاریوم خودداری کنید.
  7. در صورت مصرف داروهای ممنوع حتما پزشک و اپراتور خود را مطلع کنید. در بعضی موارد ممکن است از شما خواسته شود که تا 1 ماه درمان با RF را به تعویق بیاندازید.
  8. در صورتی که مشکلات هورمونی دارید یا سوابقی از بیماری­هایی که به نوعی در پوست شما خودشان را نشان می­دهد مثل زگیل­ها، پرمویی، مشکلات تیروییدی و… که پزشک و اپراتور خود را مطلع سازید.
  9. اگر از ژل­ها و پماد­های بی­حسی مثل زایلوژل یا لیدوکایین استفاده می­کنید حتما پوست خود را تمیز بشویید. بادی اسپلش مام کرم و هرماده آرایشی بهداشتی دیگری را نیز از سطح پوست خود پاک کنید.
  10. اگر سابقه تزریق ژل، بوتاکس و فیلرها را دارید حتما اپراتور خود را در جریان بگذارید.

 

مراحل انجام آر اف فرکشنال

  1. 1. سطح پوست ناحیه با کرم بی‌حس کننده بمدت 30 دقیقه پوشیده می‌شود.
  2. 2. از کیت سوزنی باید برای هر بیمار جداگانه استفاده می‌شود .
  3. 3. با وارد کردن سوزن به سطح پوست انرژی آراف فقط از نوک سوزن در داخل خارج می‌شود ودر عمق پوست کلاژن منقبض می‌شود وهمین سبب سفت شدن پوست وتحریک کلاژن سازی می‌شود .
  4. وقتی سوزن از پوست خارج می‌گردد یک قرمزی گذرای چند ساعته روی پوست ایجاد می‌شود ومدت 24 تا48 ساعت تورم کمی در محل دیده می‌شود .

بیمار می‌تواند از کرم‌های ترمیم کننده و ضدآفتاب و پوشانده استفاده کند و به کار روزانه خود ادامه دهد .

طی 3-4 هفته آینده کشیده تر شدن پوست وشفاف تر شدن آن قابل روئت است .

معمولا جلسات بصورت ماهیانه انجام می‌شود.

 

فواید و مهم ترین مزایای آر اف فرکشنال

مهمترین مزیت دستگاه RF Fractional (آر اف فرکشنال ) این است که انرژی دقیقاً به درم داده می‌شود. به همین دلیل به لایه سطحی پوست هیچ آسیبی نمی‌رسد و فقط پوست ۲۴ تا ۴۸ ساعت ممکن است قرمز باشد. این مزیت همچنین باعث می‌شود که این عمل در افراد با پوست سبزه هم قابل انجام باشد و در فصول گرم سال هم قابل انجام باشد. بازگشت سریع به سر کار بدون استراحت نیز از مزایای آر اف است.

 

عوارض آر اف فرکشنال

ممکن است درمان فرکانس رادیویی به دلیل عدم ایجاد آسیب، یک راه مناسب برای مقابله با برخی از مشکلات رایج پوست باشد اما این نیز معایبی دارد. در زیباسازی یا هر نوع درمانی، هیچ روشی کاملا ایمن و بی خطر نیست.

هر روشی می‌تواند عوارض مخصوص به خود را داشته باشد که درجه آن ممکن است کم یا زیاد باشد. از این رو به عوارض آر اف هم باید توجه کرد.

درمان RF باعث عوارض جانبی می‌شود که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما می‌توان به راحتی با اقدامات احتیاطی مناسب مانع از ایجاد این عوارض جانبی شد.البته به این نکته توجه داشته باشید که این عوارض دائمی نبوده و به مرور برطرف می‌شوند.

 

کمی التهاب و قرمزی روی پوست

تورم ملایم

حساسیت محل درمان

فرورفتگی

سوزش صورت

حساسیت جزئی

خشکی صورت

 

ممکن است کبودی نیز به عنوان یک عارضه جانبی دیده شود. همانطور که هیچ دو نفر شبیه نیستند علائم و عوارض جانبی RF نیز همانطور که گفته شد در افراد مختلف متفاوت است.

 

کارشناسان توصیه می‌کنند پس از درمان آر اف از محلول‌های موضعی پوست استفاده نشود تا احتمال عوارض جانبی کاهش یابد.در این درمان تابش نیز وجود دارد. کارشناسان می‌گویند این میزان تابش باعث آسیب نمی‌شود، اما ممکن است بعضی افراد حساس باشند. کسانی که حساس هستند درد را تجربه می‌کنند. این درمان برای سفت کردن پوست در مقایسه با درمان‌های دیگر تاثیر بیشتری دارد اما نتیجه این درمان همیشه قابل پیش بینی نیست.

 

برای اطلاع از تخفیف های ویژه اینستاگرام ما را دنبال کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *