مقالات

از علت تا درمان لک صورت

لک

بهترین روش درمان تخصصی لک صورت چیست؟

لک صورت یکی از عارضه های پوستی است که شاید برای هر کسی رخ بدهد. این عارضه دلایل متنوعی دارد که بیشتر به خاطر تابش بیش از اندازه نور خورشید به وجود می‌آید . مهم ترین دلیل بروز لک های صورت، حساسیت بیش از اندازه پوست است. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است هر چه سریع تر به دنبال روشی برای درمان تخصصی لک صورت باشید تا از گسترش آن جلوگیری کنید. میل به زیبایی از دیرباز تاکنون در همه افراد وجود داشته و هر کسی به دنبال روشی مؤثر است تا بتواند همواره زیبا به نظر برسد. در این میان، گاهی اوقات مشکلاتی در پوست صورت به وجود می‌آید که شاید حالت زیبای آن از بین برود. درمان تخصصی لک صورت از طریق روش‌هایی مثل مزوتراپی ضد لک به شما کمک می‌کند که از این رشد و گسترش این مشکل جلوگیری کنید.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید خیلی از افراد، لک های صورت را یکی از عوامل زیبایی می‌دانند؛ چراکه این عارضه ضرر زیادی برای پوست ندارد و فقط ظاهر فرد را تغییر می‌دهد. با این حال، خیلی از افراد از وجود لک روی صورت خود احساس بدی دارند و به همین دلیل به دنبال روشی برای درمان آن هستند. در ادامه، بهترین روش برای درمان تخصصی لک صورت را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

علت لک صورت چه می‌تواند باشد؟

قبل از این که بهترین روش برای درمان تخصصی لک صورت را بکار گیرید، بهتر است بدانید که اصلاً دلیل این عارضه چیست و چرا به وجود می آید؟ همان طور که گفتیم، یکی از مهم ترین دلایل بروز لک های پوستی، حساسیت پوست است. این عارضه دلایل دیگری نیز دارد که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم. در صورتی که شما هم به خاطر هر یک از این دلایل دچار لک پوستی شده باشید، بهتر است هر چه سریع تر از روشی برای درمان تخصصی لک صورت استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید

یکی از اصلی ترین دلایل بروز لک، قرار گرفتن بیش از اندازه در برابر تابش نور خورشید است. به همین دلیل هم برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه ماورابنفش خورشید، موقع بیرون رفتن از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

دوران بارداری

بروز لک های پوستی در دوران بارداری کاملاً طبیعی است و غالباً در نواحی پیشانی و چانه به وجود می‌آید. مهم ترین دلیل بروز لک در این دوران هم تغییرات هورمونی است. همچنین مصرف قرص های بارداری نیز می‌تواند روی این عارضه تأثیرگذار باشد.

ژنتیک

اگر برخی از اعضای خانواده شما لک پوستی داشته باشند، به احتمال زیاد این عارضه برای شما هم به وجود می‌آید و باید به دنبال روشی برای درمان تخصصی باشید. مهم ترین بیماری های ژنتیکی که منجر به بروز لک پوستی می‌شوند، شامل فابری، داریر و گانگلیوزیدوز GM۱ نوع ۳ می‌شوند.

داشتن آکنه و التهابات پوستی

یکی دیگر از متداول ترین دلایل بروز ،التهابات پوستی است. یعنی اگر صورت شما آکنه داشته باشد و درمانی برای آن بکار نگیرید، به احتمال زیاد در طی مدت خاصی به لک تبدیل خواهد شد و مجبور می شوید فکری به حال درمان تخصصی لک صورت کنید.

افزایش سن

همزمان با بالا رفتن سن، اتفاقات زیادی برای پوست می‌افتد که بروز لک در صورت یکی از مهم ترین آن هاست.

مصرف برخی داروها

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که مصرف بعضی از داروها منجر به ایجاد لک در صورت شوند. مهم ترین داروهایی که در این عارضه تأثیرگذار هستند، شامل مواردی مثل داروهای مربوط به سرطان، مالاریا و حتی برخی داروهای ضدجوش می‌شوند.

کمبود ویتامین

در بسیاری از مواقع لک‌های صورت به‌ دلیل کمبود ویتامین B۱۲ ایجاد می‌شوند. این عارضه در افرادی که پوست تیره‌تر (اصطلاحا سبزه) دارند، بیشتر اتفاق می‌افتد

اگر به‌دلیل کمبود ویتامین B۱۲ بروز پیدا کند حالت لکه لکه خواهد داشت و کمبود ویتامین A می‌تواند آن را تشدید کند. در این حالت لک‌های صورت کمی برجسته به‌نظر می‌آیند. همچنین کمبود ویتامین C ، اسید فولیک و انواع کم‌خونی‌ها می‌تواند عامل مهم دیگر در ایجاد لک بر روی صورت باشد.

 

درمان لک صورت

جهت مشاهده جدیدترین محصولات و تخفیف های ویژه اینستاگرام ما را دنبال کنید

انواع لک صورت

لک ‌صورت افلایدز (Ephelides)

این نوع لک‌های صورت به‌دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی پوست ظاهر می‌شوند. آن‌ها شباهت زیادی به کک‌ومک دارند و اغلب دارای رنگ قهوه‌ای روشن هستند. این نوع لک‌های پوستی در تابستان پررنگ‌تر خواهند بود اما با شروع زمستان تقریبا محو می‌شوند.

لک ‌صورت لنتیجین (Lentigine)

این نوع لک‌های صورت به لکه‌های پیری معروفند که معمولا به بیماری زمینه‌ای کبدی ربط داده می‌شوند. اما این نظریه همیشه درست نیست. در بسیاری از موارد این لک‌های قهوه‌ای به شکل لکه‌لکه با سطح صاف و هموار بعد از ۴۰ سالگی ایجاد خواهند شد. متخصصین پوست دلیل اصلی آن را قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید در دوران کودکی یا جوانی می‌دانند.

 

آیا لک صورت قابل درمان است؟

دلیل لک پوست شما هر چه هم که باشد، بهتر است هر چه سریع تر به دنبال راه حلی برای درمان تخصصی لک صورت باشید. در صورتی که به یک کلینیک معتبر و پزشکی متخصص مراجعه کنید، لک صورت کاملاً قابل درمان است. روش های زیادی برای درمان تخصصی لک صورت وجود دارند که به شرایط پوستی خود شما بستگی دارد. یعنی اگر لک در مراحل اولیه باشد، با استفاده از دارو و کرم های پوستی درمان می شود. در غیر این صورت، باید از یک درمان تخصصی استفاده کنید.

بهترین کرم برای از بین بردن لک صورت

اگر می خواهید با هزینه کمتری لک صورت خود را درمان کنید، بهتر است در مراحل ابتدایی این بیماری به پزشک مراجعه فرمایید. کرم های زیادی برای درمان تخصصی لک صورت به وجود آمده‌اند که هر یک از آن ها باز هم به شرایط پوستی شما بستگی دارد. به همین دلیل هم اصلاً نباید از هیچ کرمی به عنوان خودسرانه استفاده کنید. زیرا این احتمال وجود دارد که لک صورت شما را گسترش دهند. با مشورت پزشک، متوجه می شوید که بهترین کرم برای درمان لک صورت شما چیست.

ماسک برای از بین بردن لک صورت

یکی دیگر از روش ها برای درمان  که خیلی از آن ها از آن استفاده می‌کنند، ماسک های پوستی هستند. البته باید بدانید که ماسک ها هرگز به عنوان درمان تخصصی لک صورت شناخته نمی‌شوند. برای مثال، برخی از افراد از ماسک های خانگی مانند زردچوبه و روغن کرچک برای درمان لک پوستی استفاده می‌کنند.
از دیگر مواد خانگی که می توانند تا حدودی برای لک صورت مناسب باشند، آلوئه ورا، سرکه سیب و ماست هستند. با این حال، هر یک از این روش ها برای برای پوست خاصی مناسب هستند و استفاده خودسرانه آن ها می‌تواند التهاب پوست شما را دوچندان کند. ماسک های خانگی شاید نهایتاً بتوانند برخی لک های کمرنگ را کمرنگ تر کنند و اصلاً به عنوان درمان تخصصی عملکرد قوی ندارند. به همین دلیل هم بهتر است از یک روش تخصصی تر برای درمان این عارضه استفاده کنید.

قرص ضد لک صورت

یکی دیگر از روش هایی که تا حدودی برای درمان مؤثر هستند، مصرف قرض های مخصوص است. با این حال، استفاده از این قرص ها به صورت خودسرانه می توانید عوارض بیشتری داشته باشد و حتی منجر به ایجاد لک پوستی در بخش های دیگر پوست شما نیز شود. به همین دلیل هم بهتر برای درمان تخصصی با استفاده از دارو، حتماً تحت نظر پزشک متخصص پوست باشید.

درمان تخصصی لک صورت

بهترین درمانها:

  • لیزر درمانی: امواج لیزر تجمع رنگدانه ملانین را مورد هدف قرار می‌دهد. آن‌ها با ایجاد شرایط محیطی گرم به ذرات ریزتر تبدیل می‌شوند. 
  • لایه‌برداری شیمیایی: قویترین داروی ضد لک صورت است که باعث از بین رفتن لایه خارجی پوست می‌شود. رویش پوست مجدد با تجمع کمتری از ملانین همراه است.
  • میکرودرمابراسیون: نوعی میکرودرم‌ابریژن است که به وسیله دستگاه میکرودرم لایه‌برداری عمیق انجام می‌دهد. کلاژن‌سازی پوست و کمک به کمرنگ شدن تجمع ملانین نتیجه مثبت این روش خواهد بود.
  • کرایوتراپی: نیتروژن مایع برای منجمد شدن ملانین درون لک صورت تزریق می‌شود. این روش تهاجمی است و می‌تواند مضر باشد، از همین‌رو به ‌ندرت توصیه خواهد شد.

 یکی از دستگاههای تخصصی و بسیار موثر در درمان لک صورت دستگاه لیزر co2 فرکشنال میباشد که یکی از دستگاههای مهم و لازم برای هر کلینیک زیبایی و پزشکان پوست و مو است که در فروشگاه سودامدیکا موجود است جهت خرید لیزر فرکشنال کلیک کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *