مقالات

استرچ مارک و راههای درمان آن

استرچ مارک

استرچ مارک چیست ؟

استرچ مارک نوعی پروتئین به نام کلاژن در پوست وجود دارد که موجب حالت کشسانی می‌شود. هنگامی که سطح این پروتئین در پوست کم شود، توانایی انبساط و انقباض پوست کاهش می‌یابد و نتیجه آن، نازک شدن پوست و ایجاد ترک و شکاف است. ایجاد برخی تغییرات ناگهانی منجر به کشیدگی پوست می‌شود.

 

عوامل تاثیر گذار در ایجاد ترک های پوستی:

بارداری

بلوغ

پیشینه خانوادگی

بیماری های مزمن

افزایش یا کاهش وزن ناگهانی

داشتن اضافه وزن مفرط

استفاده طولانی مدت از داروهای کورتیکواستروئیدی

دلیل اصلی به وجود آمدن استرچ مارک  stretch mark بگوییم ناشی از کشیده شدن ناگهانی پوست طی مدت کوتاهی است که معمولا به دلیل رشد اندام‌ها ایجاد می‌شود. در حقیقت هرگاه که پوست بدون آمادگی قبلی دچار شوک می‌گردد، معمولا سطحی ترین لایه آن پاره و از هم گسیخته می‌گردد. ترک های پوستی اغلب مواقع در مناطقی از بدن همانند: باسن، ران، بازوها، سینه و شکم مشاهده می‌شوند. حتی برخی از ورزشکاران نیز از دچار شدن به داشتن استرچ مارک مصون نمی باشند، در اندامی که به طور انفجاری رشد کند حتی ورزشکاران نیز ترک های پوستی را می‌بینند.

 

علائم استرچ مارک :

قبل از شروع پدیدار شدن ترک های پوستی، پوست، نمای نازک و صورتی پیدا میکند. همچنین ممکن است احساس خارش یا حساسیت ایجاد شود.ترک ها ابتدا به صورت چروک ایجاد میشوند، پیشرفت رگه ها میتواند قرمز، بنفش، قهوه ای قرمز یا قهوه ای تیره باشد که بستگی به رنگ پوست دارد. رگه ها درنهایت محو و صاف میشوند و رنگشان به نقره ای در طول زمان تغییر میکند. ترک های پوستی ممکن است به تدریج کم رنگ تر شوند؛ اما این موضوع اغلب میتواند چند سال زمان ببرد.

برای خرید دستگاه لیزر، کافیست با شماره‌های سایت فروشگاهی سودامدیکا تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان متخصصین مجموعه بهره‌مند گردید.

روش‌های درمان استرچ مارک یا ترک پوستی:

معمولاً روش‌های درمانی جهت جلوگیری از پیشروی ترک‌ ها به کار گرفته می‌شوند؛ به گونه‌ای که در صورت وجود ترک آن را ترمیم و جمع‌تر می‌کند؛ اما به صورت کامل بهبود نمی‌یابد.

۱-کربوکسی‌تراپی:

روشی که در آن گاز CO2 به زیر پوست زیباجو تزریق می شود؛ بدن فرد در این حالت دچار کمبود اکسیژن شده و جریان خون در نواحی تزریق شده افزایش می‌یابد.

۲– درمان استرچ مارک با لیزر CO2 فرکشنال:

Co2 laser فرکشنال یکی از رایج ترین و البته بهترین شیوه‌ها برای درمان چین و چروک های پوست، چاله های ناشی از آکنه و اسکار و ترک‌های پوستی و به طور کلی جوان سازی پوست زیباجویان می باشد. برای خرید این دستگاه فوق العاده بر روی لینک زیر کلیک کنید

لیزر CO2 فرکشنال Fractional Laser

۳–آر اف فرکشنال

در روش آر اف فرکشنال نحوه کار به این صورت است که امواج الکترومغناطیسی که در فرم فرستنده و گیرنده هستند در لایه های مختلفی از بافت پوست حرکت کرده و جابجا می شوند و موجب ایجاد گرما شده، و در نهایت با ایجاد کلاژن و تحریک آن ها منجر به رفع استرچ مارک و درمان استریا می شود.

4–مزو استرچ مارک:

مزو‌ها شامل یک سری مواد ویتامینه و مغذی برای پوست بدن می باشند. وقتی که پوست دچار ترک می‌شود، بیش از هر زمانی به این مواد نیاز دارد، پس با تزریق مزو استرچ مارک می‌توان تا حدودی این ترک‌ها را بهبود داد.

5-فوتونا:

در برخی مواقع نیز می توان با توجه به شدت و عمق ترک پوستی و صلاح دید پزشک، از لیزر غیر تهاجمی و ۴ بعدی فوتونا برای درمان استرچ مارک استفاده نمود.

6- میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ ، لایه درمیش پوست را هدف قرار می‌دهد که لایه میانی پوست و محل ایجاد ترک پوستی است. در طی این درمان با سوزن‌های ریزی که در سر یک دستگاه (درمارول) متصل شده‌اند سطح پوست را سوراخ می‌کنند تا کلاژن ترشح شود. این سوزن‌ها میکروسکوپی هستند و موجب خونریزی نمی‌شوند و فقط سبب قرمزی پوست می‌شوند. این درمان ظاهر پوست را بهتر و ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

7- میکرودرمی

در این درمان لایه اپیدرم و رویی پوست هدف قرار داده می‌شود و در نتیجه آن پوست، کلاژن ترشح می‌کند و پوست سفت و کشیده می‌شود. در این درمان سلول‌های مرده از پوست جدا می‌شوند و پس از چند جلسه کاهش ظاهر ترک پوستی به‌وضوح قابل ‌مشاهده خواهد بود. در حین این درمان ممکن است پوستتان خشک شود و به علت تراشیده شدن، پوست دچار قرمزی شود؛ اما طی 24 ساعت پوست شروع به ترمیم می‌کند و این علائم از بین می‌روند.

 

برای اطلاع از تخفیف ها و خرید انواع دستگاه لیزر ارزان و خرید محصولات پزشکی ارزان ، به پیج اینستاگرام ما مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *