مقالات

راههای روشن سازی پوست صورت

روشن سازی پوست

از چه روشهایی برای روشن کردن پوست استفاده میشود؟

پوست افراد مختلف دارای تناژهای متفاوتی است که عوامل متعددی ممکن است روی رنگ پوست هر فرد تأثیر داشته باشد. تناژ طبیعی پوست ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی تیره‌تر شده و ظاهر کدر به خود بگیرد. روشن کردن پوست تا جایی که پوست به رنگ طبیعی خود برسد، به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. روشن شدن رنگ پوست تنها تا درجات خاصی امکان‌پذیر است. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های متفاوت روشن شدن پوست را مورد بررسی قرار دهیم.

 

ملانین ماده‌ای است که به طور طبیعی در پوست تولید می‌شود و به همراه دیگر رنگیزه‌های پوست مانند کاروتن و هموگلوبین رنگ طبیعی پوست را ایجاد می‌کنند. عوامل متعددی مانند ژنتیک و یا شرایط محیطی می‌توانند در تعیین رنگ پوست مؤثر باشند. رنگیزه های پوست با مقادیر مناسب و تنظیم شده در سراسر پوست توزیع می‌شوند و باعث می‌شوند رنگ پوست به صورت یکدست و یکنواخت به نظر بیاید.

 

پزشکان متناسب با نوع پوست و نیازهای هر بیمار برای سفید شدن پوست و جوانسازی پوست، روش‌های درمانی ویژه‌ای را به هر فرد ارائه می‌نمایند. روش درمانی سفید کردن پوست به معنی سفید شدن پوست ذاتاً تیره نیست، بلکه به این معناست که روش‌های مناسب برای سفید کردن پوست‌های تیره، می‌توانند بافت و رنگ پوست را بهبود داده تا ظاهر فرد جوان‌تر به نظر برسد.

 

درمان‌های موضعی

استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی متداول‌ترین روشی است که افراد زمانی که برای نخستین بار می‌خواهند وضعیت پوست خود را بهبود بخشند به دنبال آن می‌روند. مواد تشکیل دهنده اصلی موجود در کرم‌های موضعی شامل اسید کوجیک، اسید آزالائیک و هیدروکینون می‌باشد. این مواد بر روی لایه‌ی بیرونی پوست اثر می‌گذارند، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست روشن‌تر در زیر آن را آشکار می‌کنند. این روش درمان تأثیرات مختلفی را در افراد متفاوت نشان می‌دهد. با این حال، این کرم‌های موضعی باید به طور منظم برای دستیابی به نتایج پایدار مورد استفاده قرار گیرند.

 

درم‌ابریژن

درم‌ابریژن یک روش تهاجمی زیبایی است که در طی تنها یک جلسه نتایج چشمگیری دارد. درمان سفید کردن پوست با درم‌ابریژن با استفاده از یک برس سیمی مخصوص انجام می‌شود که پوست آسیب‌دیده را به طور کامل حذف می‌کند. این برس به سرعت چرخیده و سطح پوست را مسطح می‌کند به‌طوری که پوست خود را ترمیم کرده و به یک حالت بسیار بهتر تبدیل می‌شود. این روش نه فقط پوست تیره را هدف قرار می‌دهد بلکه موجب کاهش چین و چروک و خطوط موجود روی پوست نیز می‌گردد. درم‌ابریژن به عنوان راه حلی یک مرحله‌ای برای درمان مشکلات پوست مطرح است.

 

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی دیگر از روش‌های متداول برای روشن کردن پوست است. یک وسیله دستی برای اسپری کردن کریستال‌های بسیار ریز بر روی سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب برداشته شدن بالاترین لایه‌ی پوست می‌گردد. سپس پوستی که به حالت پوسته پوسته در آمده است با کمک یک پمپ مکش برداشته شده و در یک مخزن، جمع آوری می‌شود. پوست شاداب و جوان در زیر این لایه نمایان می‌شود. به چندین جلسه برای درمان میکرودرم به منظور دستیابی به نتایج قابل توجه نیاز است. تعداد جلسات بسته به وضعیت هر فرد متفاوت خواهد بود.

 

لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال آخرین روش پیشنهادی برای سفید کردن پوست می‌باشد. روش کار فرکشنال CO۲ بر اساس لایه‌برداری پوست به منظور یکنواختی رنگ پوست و روشن‌تر و سالم‌تر کردن آن است. پرتوهای لیزر دی اکسید کربن لیزر موجب ایجاد حفره‌هایی در لایه‌ی بیرونی پوست می‌گردند. در نتیجه پوسته‌هایی شکل‌گرفته و پوست آسیب دیده با پوستی جدید و سالم جایگزین می‌شود. این امر موجب افزایش تولید کلاژن که نقش کلیدی در جوان‌تر و سالم‌تر شدن پوست بازی می‌کند، می‌گردد. برخی از این درمان‌ها به تنهایی موارد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که سایر آنها به‌صورت ترکیبی همراه با سایر روش‌های درمانی استفاده می‌شوند تا از برآورده شدن تمام نیازهای مراقبتی پوست اطمینان حاصل شود.

 

 جهت خرید دستگاههای زیبایی پوست از فروشگاه ما دیدن نمایید.

 

تزریقات سفیدکننده پوست

برای سفید کردن و سم‌زدایی پوست، از ترکیبات ویتامین ث و داروهای گلوتاتیون استفاده می‌شود که آنها را به صورت وریدی تزریق می‌کنند. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان بوده که وجود آن برای تشکیل و ثبات کلاژن و الاستین ضروری است. ویتامین ث همچنین خواص روشن‌کننده‌ی پوست نیز دارد. این مواد تزریقی، به‌عنوان ماده‌ی فعال، گلوتاتیون نیز دارند. گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که برای خاصیت سفیدکنندگی پوست معروف می‌باشد. از ترکیب ویتامین ث و گلوتاتیون به‌عنوان روش روشن کردن پوست استفاده می‌شود. با انجام موفقیت‌آمیز این روش، پوست شما روشن‌تر و شفاف‌تر خواهد شد.

این تزریقات علاوه بر روشن‌تر کردن رنگ پوست، ضایعه‌های پوستی از قبیل خال‌ها و اسکارها را نیز از بین می‌برند. این مواد پوست را نرم‌تر و مرطوب‌تر کرده و بافت آن را بهبود می‌بخشند. در نهایت، با از بین رفتن خطوط ریز و چین و چروک‌ها، ظاهر پوست زیباتر می‌شود. این‌گونه تزریقات، در صورتی که تمامی مشکلات پوستی را بر طرف نکنند، تعداد زیادی از آنها را از بین خواهند برد.

 

 چند بار در هفته پوست تان را لایه برداری کنید:

این درمان شامل استفاده از محلول لایه بردار حاوی آلفا یا بتا هیدروکسی اسید روی پوست یا استفاده از لایه بردارهای طبیعی از قبیل، خیار، آلوئه ورا و. است. لایه برداری شیمیایی به لایه برداری کنترل شده لایه های بالایی سلول های مرده و به دنبال آن جوان سازی پوست کمک می کند.

 

    رتینول:

شکل طبیعی ویتامین A است که متخصصان پوست رتینول را برای کمک به لایه برداری پوست و همچنین افزایش تولید کلاژن تجویز می کنند.

 

    ویتامین C:

ویتامین C به وفور در سبزیجات و میوه ها موجود است که به منظور روشن شدن پوست استفاده می گردد. به طور متناوب، پزشکان استفاده موضعی از آن را به شکل کرم و لوسیون برای روشن شدن پوست توصیه می‌کنند.

 

از پوست تان در برابر نور خورشید محافظت کنید

یک رژیم غذایی سالم بخورید. داشتن یک رژیم غذایی متعادل بهترین راه برای داشتن پوستی طبیعی درخشان است. سعی کنید میوه‌ها، سبزیجات سبز، ماهی و غلات کامل را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. از مصرف الکل و غذاهایی که سرخ شده یا حاوی قند بالا هستند خودداری کنید تا پوستی درخشان داشته باشید. سعی کنید در روزهایی که آفتاب شدید می تابد از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. همیشه از کرم ضد آفتاب بالاتر از SPF ۳۰ استفاده کنید حتی زمانی که هوا ابری است. بهتر است ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن از آن استفاده کنید تا از پوست شما محافظت کند.

 

استفاده از عسل برای روشن شدن پوست

همه افراد دارای پوست روشن و بی‌عیب نیستند. در حالی که پوست ما به طور طبیعی رنگدانه‌ای به نام ملانین تولید می‌کند که به آن رنگ می‌دهد، این عوامل خارجی مانند گرما، آلودگی و باکتری ‌ها هستند که به تولید ملانین اضافه می ‌کنند و باعث برنزه شدن پوست می‌شوند. عسل اکسیر مشکلات پوستی است که به منظور روشن شدن پوست استفاده می شود. خواص ضد باکتریایی آن به محو شدن جای زخم ها و رنگدانه ها کمک می کند و در نتیجه پوست شما را درخشنده می کند و با استفاده از آن لطافت و زیبایی را به شما هدیه می دهد.

 

مزایای روشن سازی پوست

   درمان روشن کردن پوست موجب درمان جوش و آکنه، ملاسما (لکه‌های قهوه‌ای)، اختلالات در رنگ پوست و هایپرپیگمانتاسیون (افزایش رنگدانه در پوست) نیز می‌شود.

    روشن و سفید کردن پوست اعتماد به نفس را تقویت می‌کند؛ زیرا باعث ایجاد مزایای احساسی و روانی برای افرادی می‌شود که باور دارند پوستی روشن‌تر موجب زیباتر شدن ظاهر آنها می‌شود.

    دارای مزایای ضد پیری است. روشن شدن پوست موجب از بین بردن لکه‌های پوستی می‌شود و ظاهر فرد را جوان‌تر و بهتر نشان می‌دهد.

 

عوارض جانبی روشن سازی پوست

درمان‌های سفیدکننده پوست، به خصوص انواع غیر طبیعی آنها، ممکن است باعث بروز مشکلات زیر شوند:

    تحریک پوست

    واکنش‌های حساسیت

    محصولات سفیدکننده پوستی که حاوی استروئیدها هستند ممکن است مشکلاتی مانند ضعف سیستم ایمنی را برای سلامتی در دراز مدت ایجاد کنند.

–  نازک شدن پوست، عفونت، تأخیر در بهبود زخم و آکنه

    خطر بالای ابتلا به سرطان پوست در هنگام در معرض قرار گرفتن آفتاب

    پیری زودرس پوست

    یکی از بزرگترین اشکالات استفاده از روش‌های روشن شدن پوست صورت این است که می‌تواند منجر به مسمومیت جیوه به ویژه هنگامی که توسط خود شخص و با استفاده از محصولات حاوی جیوه انجام می‌شود، گردد.

 

جهت اطلاع از جدیدترین محصولات و تخفیف های ویژه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *