مقالات

جوانسازی دست با کربوکسی تراپی

جوانسازی دست

پشت دست ها اغلب منعکس کننده سن فیزیولوژیکی ما است. ما اغلب می گوییم که به اندازه دست هایمان پیر شده ایم. با گذشت زمان آنها ضخامت خود را از دست می دهند، پوست پشت دست ها با نازک شدن چروک می شود، رگ ها بیشتر و بیشتر نمایان می شوند و لکه های قهوه ای مرتبط با قرار گرفتن در معرض نور ظاهر می شوند.

جوانسازی دست ها با مجموعه ای از تکنیک ها قابل انجام است.

 

روش های جوانسازی دست

چند روش در پزشکی زیبایی برای جوانسازی دست های پیر وجود دارد:

کربوکسی تراپی دست

امروزه درصد زیادی از مردم به فکر روش‌هایی هستند که با استفاده از آن به جوانسازی پوست خود بپردازند، یکی از این روش‌ها که می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد را می‌توان کربوکسی تراپی دانست. قابل توجه است که معایب و عوارض این درمان به شدت کم است و به همین علت از آن در موارد زیادی استفاده شده است.

 

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی به تزریق زیرجلدی گاز طبی دی اکسید کربن از طریق سوزن به بافت زیرپوستی گفته می‌شود. جوانسازی دست با کربوکسی تراپی یک هدف این روش درمانی به شمار می‌رود. با این حال، مهم‌ترین اهداف درمانی کربوکسی تراپی در تقویت جریان خون سراسر بافت‌های بدن، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش موضعی رسوبات چربی، درمان سلولیت، برطرف نمودن ترک پوستی، رفع سیاهی دور چشم و بهبود ظاهر بدن خلاصه می‌شود.

 

دستگاه کربوکسی تراپی از طریق لوله‌های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می‌باشد. پزشک با دقت لازم میزان جریان گاز دی اکسید کربن خروجی از مخزن دستگاه را تنظیم می‌کند. سپس، گاز از طریق تنظیم کننده جریان در لوله‌های پلاستیکی استریل دارای فیلتر انتقال می‌یابد.

تعبیه فیلتر در انتهای لوله‌های پلاستیکی باعث شده تا هرگونه ناخالصی گاز دی اکسید کربن پیش از رسیدن به بدن دفع شود. سرانجام، گاز دی اکسید کربن از طریق سوزن بسیار باریک و کوچکی در جهت مخالف فیلتر لوله پلاستیکی خارج می‌شود. و پزشک گاز خروجی را توسط سوزن به بافت زیرپوستی تحت درمان تزریق می‌کند.

جوانسازی دست با کربوکسی تراپی تقریباً بدون درد برآورد شده است. با این حال، امکان سوزش و درد جزئی در محل تزریق سوزن وجود دارد.

 

جهت خرید دستگاه کربوکسی تراپی کلیک کنید

 

مکانیسم اثر کربوکسی تراپی برای جوانسازی دست

همانطور که می‌دانید گاز دی اکسید کربن هر روز توسط سلول‌های بدن افراد به صورت مکرر تولید می‌شود و بعد از آن وارد جریان خون شما می‌شود. دفع آن نیز از طریق ریه‌های شما می‌باشد چرا که این گاز یک گاز غیر سمی است که با تزریق در بدن هیچگونه مشکلی را برای فرد بوجود نمی‌آورد.

حتی شما با اینکار می‌توانید به افزایش گردش خون خود و رفع مشکلاتی نظیر چین و چروک و تیرگی پوست کمک کنید. در اصل زمانی که شما به تزریق گاز دی اکسید کربن به بدن می‌پردازید، در این روند شاهد هستیم که هموگلوبین به دلیل تمایل بیشتر به دی اکسید کربن، اکسیژن را آزاد خواهد کرد و به دی اکسید کربن متصل می‌شود.

این امر نتیجه‌ی بسیار جذابی دارد و در اصل باعث افزایش گردش خون و افزایش تولید الاستین و کلاژن پوست خواهد شد.

 

تزریق فیلر

به کمک تزریق محصولات مختلف، پشت دست را حجیم کنید، با استفاده از لایه بردار، لیزر یا نورهای پالسی، لکه های قهوه ای را که به مرور زمان در آنجا ایجاد می شوند، حذف کنید. این روش ها با آبرسانی و احیای پوست، اصلاح چین و چروک و خطوط ظریف، بازگرداندن حجم های از دست رفته و پوشاندن رگ های قابل مشاهده، ظاهری جوان تر و زیباتر به دست ها می بخشد.

 

تزریق چربی

با افزایش سن، پوست دست‌ها نازک‌تر می‌شود و نازک‌تر می‌شود. چربی زیر پوست در پشت دست ها کاهش می یابد که باعث بیرون زدگی سیاهرگ ها و تاندون ها می شود. علاوه بر این، با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ضخامت آن، این آتروفی چربی بیشتر نمایان می شود.

برای مقابله با این پدیده، پزشکی زیبایی تزریق فیلرها را ارائه می دهد. محصولات مختلفی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد: تزریق اسید هیالورونیک، تزریق محصولات به اصطلاح “قابل جذب طولانی مدت” یا “نیمه جذب” (مانند هیدروکسی آپاتیت کلسیم)، یا تزریق چربی که از بدن گرفته شده است. (لیپوفیلینگ)

لیپوفیلینگ شامل برداشتن چربی برای تزریق مجدد آن به ناحیه ای است که باید پر شود. این عمل معمولا با بی حسی موضعی خفیف انجام می شود. لیپوفیلینگ دست در سه مرحله انجام می شود. ابتدا پزشک چربی را معمولاً از داخل زانو یا از شکم می گیرد. در مرحله دوم، چربی را قبل از تزریق مجدد فیلتر می کند تا با استفاده از کانول های ظریفی که از زیر پوست پشت دست می گذرد، قسمت های مشخص شده از قبل پر شود.

 

تزریق اسید هیالورونیک برای جوانسازی دست

این روش شامل تزریق یک محصول پر کننده و مرطوب کننده است که از بین رفتن بافت چربی زیر پوست در پشت دست را درمان می کند، چین و چروک ها و خطوط ریز را اصلاح می کند، پوست را عمیقا آبرسانی می کند و رگ های قابل مشاهده را پنهان می کند.

بلافاصله پس از تزریق، استفاده از کیسه یخ ظاهر هر گونه هماتوم را محدود می کند. حتی اگر اولین اثرات فوراً قابل مشاهده باشد، نتیجه نهایی تنها پس از ۴۸ ساعت به دست می‌آید و بسته به محصولات مورد استفاده تا ۱۲ تا ۱۸ ماه باقی می‌ماند.

پس از اتمام جلسه، ممکن است تورم خفیفی در دست و به ندرت درد، خارش و کبودی در ناحیه تحت درمان مشاهده شود. به طور کلی، اینها واکنش هایی هستند که تنها پس از چند ساعت یا حتی چند روز ناپدید می شوند.

جهت مشاهده جدیدترین محصولات و تخفیف های ویژه اینستاگرام ما را دنبال کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *