مقالات

رفع جای جوش با لیزر فرکشنال CO2

وقتی صحبت از بازسازی و جوانسازی پوست می شود، مناسب ترین دستگاه لیزر Co2 فرکشنال است. این معیار جدید برای درمان ایمن انواع پوست است. افرادی که از لیزر Co2 فرکشنال برای پیری پوست، چین و چروک یا لکه های خورشیدی استفاده کرده اند، از جوانسازی قابل مشاهده بهره مند شده اند. اسکار یا تروما تا حد زیادی کاهش می یابد. لیزر فرکشنال Co2 همچنین با کاهش شدید آن ها به مبارزه با دیسکرومی هایی مانند کک و مک و لکه های خورشیدی کمک می کند.

 

جهت خرید لیزر فرکشنال و اطلاع از جدیدترین محصولات و تخفیف های ویژه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

 

جوانسازی با لیزر فرکشنال CO2

به جای ساییدن کل سطح پوست تحت درمان، این لیزر فرسایشی جزئی چاه های میکروسکوپی ایجاد می کند و فواصل پوست را بین هر چاه دست نخورده باقی می گذارد (بسته به پارامترهای انتخاب شده کم و بیش عریض و عمیق). با بهبودی، این چاه ها بسته می شوند و باعث ایجاد کلاژن (بازسازی پوست، هیدراتاسیون و بازسازی پوست) و الاستین (اثر تانسور) می شوند.

 

کاربرد های لیزر CO2 فرکشنال

جوانسازی پوست (دور دهان، ناحیه اطراف چشم، ناحیه گردن، کل صورت)

درمان اسکارهای آکنه و اسکارهای هیپرتروفیک

بلفاروپلاستی

 

لیزر CO2 فرکشنال همچنین می تواند با جراحی ترکیب شود تا نتیجه را بهتر کند:

لیفت صورت به صورت جراحی

بلفاروپلاستی پلک پایین به صورت جراحی

 

لیزر CO2 می تواند خطوط ریز را اصلاح کند، بافت پوست را بهبود بخشد، هیدراتاسیون و الاستیسیته پوست را بهبود بخشد و ترشح کلاژن و الاستین را تحریک کند.

 

لیزر CO2 با پارامترهای اسکار می تواند اسکارهای آکنه و اسکارهای هیپرتروفیک را با تنظیم ترشح کلاژن و الاستین که اغلب در اسکارهای آتروفیک آکنه کمبود دارد و اغلب در اسکارهای هیپرتروفیک بیش از حد است، کاهش دهد.

 

نتایج لیزر CO2 فرکشنال

پس از ۳ تا ۷ روز که اثرات قرمزی و پوسته‌های قهوه‌ای کوچک قابل مشاهده است، می‌توانیم اثر تانسور را در هفته‌های ۲-۳ مشاهده کنیم، اما برای مشاهده تأثیر قابل توجه باید ۶-۸ هفته صبر کنیم. برای دریافت بهترین نتیجه ۱ تا ۳ جلسه لازم خواهد بود (بستگی به هر بیمار، هر پوست دارد)

ماندگاری نتایج لیزر CO2 فرکشنال: تا چندین سال. ماندگاری بستگی به هر بیمار دارد.

 

موارد منع مصرف

بارداری، شیردهی، سابقه اسکار هیپرتروفیک، سابقه ملاسما، درمان ضد انعقاد، قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب اخیر (کمتر از ۱ ماه)، سابقه اسکار کلوئید، درمان اخیر رواکوتان (کمتر از ۱ سال) و درمان دارویی حساس کننده به نور.

 

مراقبت های بعد از انجام لیزر CO2 فرکشنال

در چند دقیقه پس از لیزر CO2 فرکشنال، پوست با یک لایه نازک سفید پوشیده می شود که طرح ضربات کسری را بازتولید می کند.

ساعات بعد از جلسه احساس گرمای شدید خواهید داشت، می توانید کرم سیکالفیت را به میل خود و فوزیکوتان را ۲ بار در روز مصرف کنید.

ظاهر پوست با آفتاب سوختگی قابل مقایسه خواهد بود: قرمزی، گرما و ادم. سپس پس از ۲-۳ روز، پوست کمی قهوه ای می شود و پوسته های کوچکی که مطلقاً نباید خراشیده شوند، می شود.

در ۳ تا ۴ روز پس از لیزر فرکشنال، پوست مانند پس از آفتاب سوختگی لایه برداری می شود. در روز پنجم یا ششم معمولاً می توان آرایش کرد.

پرهیز کامل از آفتاب تا زمان اپیتلیال شدن و استفاده از کرم ضد آفتاب کامل (شاخص ۵۰) به مدت ۶ هفته پس از لیزر ضروری است.

دوش گرفتن در روز بعد امکان پذیر است، اما بهتر است از خیس کردن بیش از حد ناحیه لیزر شده تا زمان اپیتلیال شدن خودداری شود و مهمتر از همه مالش ندهید، بلکه به آرامی با یک پارچه تمیز بمالید تا به مدت ۱ هفته خشک شود.

 

جایگزین ها و عملیاتی که می توانند با لیزر CO2 ترکیب شوند

چین و چروک زیر چشم را می توان با لیزر CO2 درمان کرد، زمانی که کمی بیش از حد پوست وجود داشته باشد که باعث ایجاد چین و چروک می شود. می‌توان آن را با تزریق پلاسمای غنی‌شده با پلاکت‌های PRP و لایه‌برداری‌های خاص ناحیه دور چشم ترکیب کرد تا نتیجه را تصعید کند. هنگامی که حلقه حفر می شود، می توانیم یک پرکننده را با چربی یا اسید هیالورونیک مرتبط کنیم. از سوی دیگر، زمانی که هیپرتروفی محفظه های چربی و افزایش قابل توجه پوست وجود دارد، بلفاروپلاستی با روش جراحی مناسب تر است.

 

چین و چروک های گردن را می توان با ترکیبی از لیزر CO2، بوتاکس و اسید هیالورونیک (پر کردن مستقیم چین و چروک های باقی مانده) درمان کرد. همچنین می توان آن را با تزریق پلاسمای پی آر پی برای بهبود آبرسانی و بافت پوست ترکیب کرد.

 

چروک‌های اطراف دهان را می‌توان با ترکیبی از لیزر CO2 یا لایه‌برداری اختصاصی ناحیه اطراف دهان با تزریق بوتاکس (اصلاح حالت انقباض بیش از حد اربیکولاریس) و اسید هیالورونیک (پر کردن مستقیم چین و چروک های باقی مانده) درمان کرد. همچنین می توان آن را با تزریق پلاسمای غنی شده با پلاکت PRP ترکیب کرد تا نتیجه (بافت، آبرسانی و درخشندگی پوست) را تصعید کند.

 

جهت خرید لیزر CO2 فرکشنال از فروشگاه سودامدیکا کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *