مقالات

پاک کردن تتو با لیزر کیوسوییچ

تتوها و خالکوبی‌ها که امروزه بسیار رایج شده‌اند معمولا دائمی هستند. چه می‌شود اگر روزی از این خالکوبی‌ها خسته و یا پشیمان شویم؟ در این مطلب قصد داریم تا به راه حل پاک کردن تتو به کمک لیزر بپردازیم.

به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی لیزر امروزه می‌توان تتوها را به شکلی مؤثر و ایمن پاک کرد. در گذشته چیزی به نام پاک کردن تتو وجود نداشت. اگر فردی تصمیم به خالکوبی کردن داشت باید تا انتها طرح تتوی مورد نظر را به دوش می‌کشید. زیرا راهی برای از بین بردن تتو وجود نداشت و یا اگر راهی بود، بسیار تهاجمی و پرخطر محسوب میشد.

امروزه علاوه بر خالکوبی و تتو بر روی بدن، تتو روی صورت نیز رایج شده است. برای مثال بسیاری از افراد که از کمبود مو در ناحیه ابروها رنج می‌برند و یا ابروهای کمرنگ و نازک دارند، به سراغ تتوی ابرو می‌روند. از دیگر تتوهای رایج صورت تتوی خط چشم است که در بین خانم‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. خانم‌هایی که به آرایش چشم علاقه داشته و مایل به داشتن خط چشم دائمی هستند، از تتوی خط چشم روی پلک بالایی چشم استفاده می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم تتوها دائمی هستند و مدت طولانی روی پوست باقی می‌مانند. به همین دلیل فرد ممکن است از طرح تتوی خود پشیمان شود و یا از مدل ابرو و یا خط چشم همیشگی خود بعد از تتو خسته شود. در این حالت پاک کردن تتو با لیزر می‌تواند پوست فرد را به حالت قبلی خود بازگرداند.

 

رفع تتو با لیزر به کمک دستگاه لیزر مخصوص و زیر نظر پزشک انجام می‌شود. یکی از این دستگاهها لیزر کیوسوییچ است.

دستگاه لیزر می‌توانند پالس لیزری قدرتمند را به یکباره به پوست بفرستد. انرژی این پالس لیزری به سرعت جذب رنگدانه‌های جوهر تتو می‌شود و آن‌ها را از بین می‌برد. لیزر با استفاده از پرتوهای نور، رنگدانه‌های خالکوبی را از بین می‌برند و به پاک کردن آن کمک می‌کند. انرژی نوری که به پوست هدایت می‌شود، توسط ذرات جوهر خالکوبی که در لایه درم پوست است جذب می‌شود و جوهر به قطعات کوچک‌تر خرد می‌شود. سپس سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن جوهر در طی هفته‌های بعدی فعالیت می‌کند و ذره ذره آن را حذف می‌کند.

پاک کردن تتو صورت و بدن با لیزر نیاز به مهارت و تجربه بالا دارد. برای حفظ سلامت پوست خود و دریافت بهترین نتیجه، حتما باید به پزشک زیبایی مراجعه کرده و با او مشورت کنید. پزشک تمامی اطلاعات و توصیه‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به بهترین نتیجه دست یابید.

جهت  مشاهده جدیدترین محصولات و تخفیف های ویژه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

مراقبت درمانی پیش از پاک کردن تاتو با لیزر

لطفا نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • از برنزه کردن یا قراردادن پوست در برابر نور مستقیم آفتاب به مدت 2 تا 4 هفته پیش از درمان خودداری کنید (ازجمله استعمال محصولات برنزه کننده پوست).
  • 24 ساعت قبل از پاک کردن خالکوبی موهای ناحیه ای مورد نظر را اصلاح کنید.
  • 30 تا 90 دقیقه پیش از درمان از داروهای بی حس کننده موضعی و بدون نسخه استفاده کنید یا از دستورالعمل مصرف محصول پیروی کنید و سپس برای جلوگیری از اکسیداسیون پوست میتوانید آن را با ورق پلاستیکی بپوشانید.
  • از استعمال محصولات حساسیت زای خشن مانند نرم کننده های مکانیکی یا شیمیایی بر روی محل خالکوبی پرهیز کنید.
  • تمام مواد آرایشی، لوسیون و دئودورانت را از محل خالکوبی پاک کنید.

مراقبت پس از پاک کردن تاتو با لیزر

لطفا به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • برای کاهش کوفتگی و ورم (درصورت نیاز) چندین مرتبه در روز از آیس پک یا پک (کمپرس) سرما بر روی گاز پانسمان پرشکی استفاده کنید و میتوان این عمل را از یک ساعت تا چند روز ادامه داد.
  • به منظور پیشگیری از عفونت، محل درمان را با یک پماد حاوی آنتی بیوتیک مرطوب نگه دارید تا از قرمزی و حساسیت پوست کاسته شود.
  • به مدت 24 ساعت از شستشوی محل موردنظر با آب گرم و صابون خودداری کنید چرا که ممکن است باعث ایجاد حساسیت و به تاخیر افتادن پروسه درمانی شود.
  • به مدت 2 تا 7 روز از انجام ورزش های سنگین، خوابیدن در وان آبگرم و سونا گرفتن پرهیز کنید.
  • برای 2 ماه از قرارگرفتن در معرض نورآفتاب خودداری فرمایید.
  • درصورت مشاهده علائم زیر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید: بروز عفونت در محل درمان، مشاهده تاول عسلی رنگ، جوشهای پوستی ، و یا بیشتر شدن ناحیه قرمزرنگ؛ در صورتی که بیمار دچار ناراحتی یا خونریزی غیرطبیعی شود؛ یا درصورت مشاهده هر گونه واکنش های حاد مانند تب، جوش، مشکل تنفسی یا سایر عوارض.

جهت خرید دستگاه لیزر رفع تتو کلیک کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *