مقالات

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موی زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری، آیا بی خطر است ؟

هنگام حمل کودک بدن زنان باردار دستخوش تغییرات زیادی میشود و یکی از این تغییرات هورمونی رشد ناخواسته موها است چون می بینید که موها در مکانها جدید رشد میکنند یا شکمتان آنقدر بزرگ است که نمی توانید پاهایتان را شیو کنید و تصمیم داشته باشید از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

اما آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی خطر است یا چه تاثیراتی بر بدن و از همه مهمتر روی جنین میتواند داشته باشد در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید که آیا انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی خطر است یا خیر

بارداری چه تاثیری بر رشد مو دارد ؟

وقتی باردار هستید به راحتی احساس میکنید که خودتان نیستید. برخی از زنان بمدت 9 ماه از هیجان و شادی می درخشند در حالیکه برخی دیگر چندان از تغییراتی که بدنشان تجربه میکند راضی نیستند.

در دوران بارداری هورمونهای شما در بالاترین حد خود ترشح میشود که بر چرخه طبیعی رشد موها تاثیر میگذارد. در طول این 9 ماه بسیاری از زنان شروع به رشد مو در مکانهای ناخواسته مانند صورت، گردن، شکم و سینه میکنند.برای درک اینکه بارداری چگونه بر رشد مو تاثیر میگذارد ضروری است که بدانید چرخه رشد مو چگونه کار میکند.

چرخه رشد مو :

مو سه مرحله را طی میکند

  • در مرحله رشد، فولیکول مو فرآیند را شروع میکند و مو را ایجاد میکند
  • مرحله میانی مو به رشد خود ادامه میدهد
  • مرحله پایانی ، گاهی به این مرحله استراحت هم میگویندکه موها می ریزند.

هورمونهای بارداری مرحله نهایی را به تاخیر میندازند به این معنی که موها به این سرعت نمی ریزند بنابراین بسیاری از زنان متوجه رشد ضخیم تر و پرتر یا موهای جدید در مکانهای جدید میشوند که قبلا نبودند.

به همین دلیل بسیاری از زنان باردار جذب لیزر موهای زائد میشوند.

 برای خرید دستگاه لیزر موی زائد کلیک کنید

آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار بی خطر است ؟

لیزر موهای زائد بی خطر است اما در حال حاضر هیچ مطالعه طولانی مدتی وجود ندارد که اثرات لیزر موهای زائد را بر روی کودکان متولد نشده تجزیه و تحلیل کند. به همین دلیل بهتر است که آن را ایمن سازی کنید و برای شروع لیزر موهای زائد تا تولد فرزندان صبر کنید. نمیشود گفت که لیزر موهای زائد برای زنان باردار ناامن است تحقیقات کافی برای این موضوع وجود ندارد. اگر شاهد رشد موهای ضخیم هستید یا موها در مکانهای جدید رشد میکنند نگران نباشید. پس از کاهش هورمونهای بارداری باید حدود 6 ماه پس از زایمان اقدام به استفاده از لیزر موهای زائد کنید تا سطح هورمونهای کاهش یابد و تعادل هورمونی بدن شما ثابت شود و موها به چرخه طبیعی خود بازگردند.

منبع : https://laserallclinic.com/laser-hair-removal-pregnant/

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *