مقالات

آیا میتوان در دوران شیردهی لیزر موهای زائد انجام داد ؟

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

بعد از تولد نوزاد ، شما وارد یک ریتم میشوید و زندگی کمی عادی میشود و حتی برای مراقبت از خود وقت دارید شاید باشگاه بروید یا گاه گاهی ماساژ، از خود میپرسید که آیا انجام لیزر موهای زائد در دوران شیردهی اشکالی ندارد؟

خوشبختانه هیچ مدرکی وجود ندارد که تایید کند خطرات خاصی برای مادر یا کودک او بهمراه دارد. با این حال اکثر مراکز لیزر موهای زائد از انجام این روش خودداری میکنند . کسانی که این روش را انجام میدهند معمولا از پزشک نامه تایید میگیرند.

بهتر است نگاهی به عملکرد لیزر موهای زائد بیاندازیم  

لیزر موهای زائد چگونه کار میکند ؟

لیزر موهای زائد فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی عمل میکند. این بدان معنا است که از نور لیزر برای گرم کردن و از بین بردن انتخابی فولیکول های مو روی پوست استفاده میشود.

مطمئنا طیف نور میتواند توسط فولیکولهای مو و پوست جذب شود. این ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد که این اثر شبیه آفتاب سوختگی است. ولی خطری برای کودک شما ایجاد نمیکند.

 

آیا در دوران شیردهی منع مصرف لیزر درمانی است ؟

برخی موارد منع مصرف برای شیردهی وجود دارد. برخی از آنها آنتی بیوتیک ها و سایر داروها میتوانند حساسیت پوست به نور خورشید و نور لیزر داشته باشند و ایجاد هایپرپیگمانتاسیون و سایر مشکلات مربوط به پوست را افزایش دهند. مثل برنزه شدن، تاول زدن، تغییر رنگ پوست، و با بررسی در چندین منبع اطلاعاتی مطمئن ، شیردهی هرگز بعنوان منع مصرف ذکر نشده است.

 برای خرید دستگاه لیزر موی زائد کلیک کنید

نکته اصلی در مورد لیزر موهای زائد در دوران شیردهی :

هایپرپیگمانتاسیون :

در طول چرخه باروری هورمونها بیشتر باعث ایجاد هایپرپیگمانتاسیون یا ملاسما میشوند  که خود یک اثر نامطلوب وناخوشایند می باشد

و همچنین ممکن است هورمونها باعث شوند موهای برداشته شده سریعتر رشد کنند و تغییرات هورمونی در دوران شیردهی اثر و نتیجه مطلوب از درمان لیزر موهای زائد را دچار اختلال میکند.

نگرانی دیگر در مورد مصرف بیحسی های موضعی است که برای کاهش درد در بعضی از مراکز لیزر استفاده میشوند و ممکن است برای کودک آلرژیک باشد. بنابراین بهتر است از کرم های بیحسی استفاده نشود.

 

منبع : https://mariebiancuzzo.com/۲۰۱۹/۰۲/۲۶/can-you-have-laser-hair-removal-while-breastfeeding/

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *